Oldalak

2014. augusztus 23., szombat

Házi ketchup





Nálunk a lánykám kedvence a ketchup....Ipari mennyiségben fogyasztaná,ha lehetne :)
Készítettem neki az idén is egy jó nagy adagot már vagy kétszer....

Hozzávalók: 2 kg paradicsom, 8 db kápia paprika (vagy 4-4 paradicsompaprika és kápia), 10 db közepes hagyma(én vegyesen szoktam vörös és lila hagymával), 5 cikk (gerezd) fokhagyma, 2 db csípős paprika (ha csípősre készítjük, ha nem, akkor hagyjuk ki), (tettem bele egy sárgarépát és egy kisebb zellert is),1 kanál só, 3 kanál cukor, 1 kiskanál szegfűbors, 1 kiskanál bors, 1 babérlevél apróra törve,1 dl ecet 10 %-os.

Mindent összedarabolunk és egy edénybe beletesszük,alul legyen a paradicsom.Amikor minden puha,az egészet paradicsom paszírozón áttekerjük,hogy csak a zöldségek húsa maradjon.
Visszatesszük a tűzre a masszát és ízesítjük,fűszerezzük.A szemes,db-os fűszereket érdemes teatojásba tenni vagy tüll zacskóba.Én az ecetet apránként teszem hozzá és ha kell utána ízesítem,sózom,cukrozom,ha kell.Mikor kellő sűrűségű a ketchup tartósító szert keverek bele és forrón üvegekbe töltöm,majd száraz dunsztba teszem egy napra.Miután kihűltek mehet a kamra polcra.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése